Bo & Jobba Utomlands i Irland Del 5

Tänkte visa min arbetsplats på Siemens, jobbar inte kvar där nu då som ja nämt i del 1.....men tänkte bara visa hur jag hade de over there haha....även fast ja inte trives på jobbet så har de ju hänt, går inte o spola tillbaks tiden tyvärr!!!

Även fast man hatade sin chef så var ju inte allt pina o pest utan de hade sina roliga stunder också...




Så såg min arbetsplats ut, till vänster om mig satt Egon en Dansk kille och till  höger Agneska en tjej från polen sen satte flera runt om från polen och norge och sverige..



Där har vi Agneska från polen, och hon tog polska samtal och engelska,  och han bakom Agneska var också från polen som hette pschamec kan garantera att de inte stavas så men han hette de namnet..



och nu Egon igen 2M lång dansk, och brevid honom fanns en till polsk kille som hetter Athur som nu som dom alla andra polska snubbarna är i Barcelona i Spanien då min avdelning flyttade dit. och Han brevid Atrhur hette Raphael som är GAY, jag fattade inte de först men han erkände detta för mig då vi tog en öl en gång jag trodde inte han var gay först men misstänkte alltid nått, ja dissade honom starkt efter jag fick reda på de, jag ville inte vara taskig mot honom men visste inte hur jag skulle reagera och sedan dess så var han sur på mig ett bra tag haha så kan de gå ibland....sorry Raphael men stora bröst o kjol vill ja hellre tugga på....




En bild från Arthurs arbetsplats, han hade en mycket snygg kamera som han tog lite kort då och då på jobbet med...



Egon skriver sms på danska................................. bakom satt tyskar fast de roliga där var att en i den tyska gruppen var polsk men kunde flytande tyska och en annan var Fransk medborgare men kunde också flytande tyska... och en tjej eller två i den tyska gruppen var från holland så dom kunde tyska också helt fuckt upp haha bara en som var helt tysk i den tyska gruppen och de är han man ser huvet på till vänster...

sen fanns de spanska, italienska (där det jobbade en SKIT snygg tjej som jag bara ville fråga chans på varje dag, ja säger då de italienska tjejer yummie fan dom sexigaste på planeten) önskar jag hade ett kort på henne...

franska gruppen satt också här så i stort sett hörde man massa svärord på alla språk i hela europa i denna avdelning jag satt på....



Mitt rum i lägenheten, hade rummet närmast Dörren till lägenheten, så man hörde tydligt när klackskor gick i gången och när folk skrek i gången på fyllan, rummet var skit litet och de betalade man 3200 i månaden för, rena rånet enligt mig men generellt så var de skit dyrt med allting i cork och speciellt att hyra rum var skit dyrt, ja hade de billigt jämfört med andra jobb kamrater, och lägenheten hade dom fulaste möblerna ja sett spy gröna stolar + färgen var utsliten...

och där ser ni datorn som jag sitter o bloggar på + min externa hårdisk som tyvärr är lite trasig nu som jag måste lämna in för att få lagat....



Var ute och gick en promenad och de är kullar överallt i staden skit jobbit o gå uppför man blir seg i benen men man får en najs utsikt speciellt på kvällen då alla hem och gatlycktor lyser är de speciellt fint...



lite bättre bild på mitt rum, som ni ser inte alls stort, och längst ner till vänster så ser man att jag är duktig och sköter mitt tvätt som är på tork haha, sen ligger de en massa juffs på skrivbordet bland annat mobiler och klocka och skit, och vet ni vad jag hade för utsikt då? en meter framför fönstret hade jag en 10 meter hög stenvägg, de var otroligt trisst utsikt......... här spenderade man mycket timmar att se på film och sufra på datorn......




Vardagsrumet i lägenheten, första tv:n var trasig fick en ny av Landlorden och den var löjligt liten o skit trissta kanaler fanns bara två stycken kanaler man kunde kolla på, som kan motsvara kanal 1 och 2 i sverige, där de mesta dels visas totalt skit ........... till vänster står mitt paraply ^^



Köket såg ut sådant! var ganska äcklig spis intorkat mat som inte gick o få bort, så de fick man leva med, trångt och för litet kök för fyra personer tycker jag...



Titta vad jag har gjort, tagit hand om en jättedisk ^^ skönt när man väl är klar =)




Gick upp hela vägen då jag tog mig en promenad denna dag, fy fan va de va jobbigt mjölksyran bara sprängdes i benen, aldrig i livet att jag skulle vilja bo högst upp i den här trappan, känns också lite skumt och farligt att gå här när de är mörkt som fan på kvällen och natten....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0