Drömmen att bli advokat


Nått som fått mig att tänka i dom banorna är pga av serien Ally Mcbeal har bloggat om serien förut & varje gång jag ser ett avsnitt så kunde jag inte låta bli att tänka & grubbla samt diskutera för mig själv om deta ämnet det avsnittet eller den sekvensen " när de händer nått"

Jag älskar och se John Cage brilljant argumenterar sitt case, han har fått talets gåva i den serien, och jag njuter av och se han "stark i sin personlighet" i serien..

Även fast de är en TV serie så tänker jag "Tänk om jag var advokat" & sa brilljanta argumentationer i mina case.

MEN nu kommer vi till de här som  att får mig o tveka, jag har nog inte lust att studera 6-7 år för jag är 24 år nu och ser mig ha ett trivsamt jobb när jag är 30 år, ska ta truck-kort nu 26 oktober, och kanske utbilda mig till cnc operatör nästa år.

Men är enormt sugen på att ta små kurser inom rättsvetenskap som hamnar under rubriken Juridik....
Alla har drömmar i livet och vill olika,  jag vill inte må dåligt över att jag har jobbat på vissa ställen som jag har ångrat och mått lite dåligt över, jag har lärt mig en läxa att callcenter branchen kommer jag aldrig sätta mig en fot i igen, utan att blicka frammåt och sakta men säkert ta mig igenom livet trotts dess svårigheter som t.e.x deppritioner och influensa och feber och ilamående och utslag och huvudvärk bland annat...

Kommentarer
Postat av: Celinn

coolt och va abvokat ;O stämma skiten ur folk (A)

2010-01-15 @ 21:35:49
URL: http://ceeliinn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0