Häslosamt liv??

Nått som jag kom på nu som jag tycker är skit intressant som jag ska blogga om, jag hade skrivit upp på en lapp att det här kan nog vara intressant att blogga om och de är de kan jag lova..

Det jag har tänkt och blogga om nu är om ärvda gener!!
Jag har nog lagt ner tusentals timmer utan att jag har tänkt på det, med alla stunder man tillbringat framför tv apparaten, och mycket av dom har varit om teknologi och bilar och forskning och bla bla ...

MEN nått som är viktigt och veta är att livet är till en viss del FÖRUTBESTÄMT hur hälsosamt våra liv kommer att vara, kan låta kluddigt men ska förklara, livet är luddugt hela tiden men skit samma..........

när man föds så får man 50% av sina gener från pappa och 50% från mamma och skulle då pappa lr mamma ha en större risk i sina gener och nångång i sitt liv innan man föds t.e.x få hjärt & kärlsjukdom så är de mycket stor risk att man får de, t.e.x min grannes fru dog i livmoder cancer och hon vart bara 40 år välldigt tråkigt och synd och jag hoppas hon har de bra i "andra livet"  hennes mor dog i samma sak livmoder cancer och nu har min grannes dotter vid födseln fått hennes gener och hon kommer förmoderligen få cancer men jag bara hoppas vid allt va livet innebär att hon upptäcker cancern i tid och får cell behandling då kan cancern besegras....
jag hoppas hon besegrar cancern!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ozzy osbournes fru fick cancer, leukemi tror ja de var och hon upptäckte cancern tidigt och fick cellbehandling och hon klara sig och blev frisk, de gäller och hitta sjukdomen i tid!!!!!!!!!!

t.e.x min pappa har haft magkartar och jag fick också de har de fortfarande fast nu är de mycke bättre tack vare medicinen och jag ska lära mig och ta de mycket lugnare också jag har en förmåga att stressa upp mig i onödan.........

så tänk på detta för de är superviktigt, att om man känner till att man vet att nån i släkten har haft cancer t.e.x så ska man vara vaksam..

och jag var på bibblan idag och läste om cancer och i stort sett nästan alla canser former har symptom och tack som fan för de säger ja för då kan man gå till doktorn och hitta cancern i tid..

t.e.x luncancer får typ 90% av dom som röker hela sitt liv, fast de beror på om man har bra gener kan man röka hela livet utan att få cancer vet ett exempel i Italien som rökt i hela livet men är frisk som en nötkärna och är 100 år...

och hud och körtel cancer då är de en fläck på huden som ser konstig ut är de en fläck som är rund så är de stor sannorlekhet inte cancer men är de en knölig prick kan de va cancer lr tumör men också är de stora knölar som växer fram och dom borde va lätta att upptäcka i tid och operera bort..

tjock & tarm cancer så tror jag de var att man upplevde smärta neråt buken att de kan vara nått me avföringen att den är lös hela tiden och i stort sett aldrig fast då kan de va ett tecken.

ärligt talat man känner sig lite tryggare när man vet att de finns symptom som ger varnings tecken tänk om de inte fanns och man en dag bara föll ner och dog ush va hemskt........

säger bara thank god for medicin och sjukhus...... även fast jag hatar nålar.........

Kommentarer
Postat av: mukta

fin blogg du ha

2009-10-04 @ 15:33:01
URL: http://muktas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0